الاثنين، 26 أكتوبر 2015


مين أنا ؟؟؟؟؟؟؟؟

أنا اللى بكتب اغانى
لكنى مبغنيش
وأرسم صور مُبهجه 
والبهجه متطولنيش
وأسعد ساعات وقتكم

-وأنا ساعتى مبتمشيش
وأحب اشوفكم قوى
وأنتم مبتشوفنيش
فى ناس تعيش للناس 
وناس اخرها تعيش
*********
انا إللى كلى أمل 
وانا إللى كلى ياس
عنيف قوى فى ثورتى 
-وأنا برده اهدى نفس
جوايا ميت مسأله
بترفس فى عقلى رفس
تتوه فى معنى الإجابه
وألاقيها تهمس همس
هو انت فعلا انت
-ولاّ انت صوره وبس
**********
يا تولتومية معضله 
-فى النفس محتاره
مغصوبه ع الطبع دا 
ولا انتى مختاره
 دا معدش فيكى خلا
ومن الخلا منهاره
عنيده عند الجبل
-وبتيجى بإباشاره
قريبه قوى دمعتك
-وقــــــويه جباره
*********
متأجليش الكلام 
-ما تقولى بقا إنطقى!!!!!! 
ولا انتى وقت الجد
على الجد تتريقى
وييجى وقت السمر
-على الغم ليه تسبقى
ذنب اللى جنبك ايه
-عليه بتتخلقى 
لا فيك شئ يتحب
-ولا فيكى شئ منطقى
***********
متزعليش من كلامى 
أنا شكلى عنت إتنين
ولا تلعنيش الزمن
ولا تبكى ليكى عين
صوت النحيب لو على 
-الصبر أجيبه منين
وسكتى مسكتيش
الخلق مش سامعين
قولى على إللى إحتار
               فى الاصل هو مين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
---------------------
قلم \سيد فهيم

هناك 5 تعليقات:

  1. الله
    :)
    الواحد ما قراش شعر حلو كده من زمان.
    تسلم إيدك يا مبدع .. ربنا يحفظ لك موهبتك وتعيش وتمتعنا
    :)
    ألف مبروك على المدونة وعلى بلوجر اللي كسب شاعر جميل زي حضرتك
    :)
    خالص تحياتي وعظيم احترامي وتقديري

    ردحذف
  2. وكأنك قد قمت بضخ دماء روحى بعروقى
    فى زمان كنت قد اقتربت فيه ان اتيقن امن عزوف الكل عن القرأه
    تحياتى واحترامى
    شهادتك وسام

    ردحذف
  3. و أسعد ساعات وقتكم
    و انا ساعتى ما بتمشيش
    فيه ناس تعيش للناس
    و ناس آخرها تعيش .... جميلة جداً

    ردحذف
    الردود
    1. اشكرك استاذة ايناس على سمتك العالى وكلامك الغالى
      بصراحه مروركم بيرد فينا الروح
      والنبى متغيبوش عن هنا كتير

      حذف
  4. و أسعد ساعات وقتكم
    و انا ساعتى ما بتمشيش
    فيه ناس تعيش للناس
    و ناس آخرها تعيش .... جميلة جداً

    ردحذف